Spoiler alert: Po dobu naší služby se nic zvláštního nestalo. Ale stane se. Příště.
Jimbo probudil celé osazenstvo ještě před devátou ranní. Jelikož se moc často nestává, že by vstával první, je třeba to zaznamenat. Přes nelibé sténání se všichni zvedli a začali se připravovat na odjezd. Jako první nás opustil Oberzidantechniker, který si to namířil přes Vysočínu domů. My ostatní doklidili haciendu, nacigánili se na zidany a ještě mírně znaveni z večerní seance s Rychtářem a čumilem se vydali vstříc dálničním kilometrům.
A to je v podstatě vše, co by se o dnešním dni dalo říci. Název vychází z toho, že v rychlosti 130 km/h se v interkomech běžně vůbec neslyšíme, čemuž nepomáhají ani špunty, které máme v uších. Takže si na výjezdu z benzínky řekneme vždy čau za 100 km. Kilometry ubíhaly dost pomalu, ale i tak jsme zvládli celou naplánovanou trasu.
Jako bonus se Jimbo podíval do mapy a našel dříve uložený urbex kousek od dálnice, kde si léčíme otlačené zadní části těla a cigáníme. Jedná se o nějaké staré vybydlené paneláky a přízemní domy. V jednom z nich je bezvadná garáž s jámou. Už jsme si naplánvali, kde bude zvedák, ponk, regály a kde budou parkovat naše auta a zidany. Pro dnešek ale vyzkoušíme nové postele a hamaky mezi pilíři. Nemáme tušení, co je areál zač, na průzkum se vydáme ráno a pokusíme se to zjistit. Pak zase nuda na dálnici směr Srbsko a Makedonie.
Pivo máme, čumil čumí jenom trošku.
Slovíčko pro dnešní den je mërzinë, tedy nuuuuuudaaaaaa.
Fidelovo technické okénko: Afrika šlape jako japonské hodinky, takže vám povím, jak jsem před cestou napínal řetěz. Taková jednoduchá věc, by jeden řekl. Začalo to tím, že se ze zidanu začaly ozývat divné zvuky, pojal jsem podezření na povolený řetěz. Řešení se zdá prosté, vezmeš manuál od Hondy a koukneš se, jak se to měří. To byla zásadní chyba. Manuál tvrdí, že si mám změřit vzdálenost mezi ozubenými koly a přesně v polovině měřit průvěs části řetezu pod kyvkou. Zde přišel první zádrhel, protože to hnací ozubené kolo je pod krytem co je pod tyčkou řazení. Musel bych tedy rozebrat celé japonské hodinky, abych mohl dle manuálu postupovat. Nevadí, vezmu to vod voka. Zde přichází druhý zádrhel, tedy to, že řetěz je v oční polovině tak volný, že je možné se s ním při měření dotknout kyvky. Ale pozor, on je tak volný i když je správně natažen! Toto měření tedy nebylo průkazné. Po zhlédnutí několika videí jsem z toho stále nebyl moudrý. Ale v tomhle tápání jsem evidentně nebyl sám, jelikož Google poradil aktualizovaný návod pro novější Afriku, kde je úplně jiný postup. Žádné poloviny se neměří, nahoru se dá pravítko na konec vodící lišty řetězu a změří se, kam se retěz natáhne. Stejně jako na Jawě, nebo jakémkoliv jiném zidanu. Aneb jak dělat záležitost na 10 sekund dvě hodiny. Divný zvuky už to nedělá, tak asi dobrý.
Stav počítadla: 131 498 km
Najeto: 551 km
Průměrná spotřeba: 5,9 L / 100 km